Skab et liv med mere glæde og mindre overspisning

Kom i gang GRATIS allerede i dag med min populære KICKSTART GUIDE + masser af månedlig inspiration:

.

Sandheden om slankekure (som slankeindustrien ikke vil fortælle dig!)

Slankekure
Har du prøvet alle slankekure? Og blamer du altid dig selv, når slankekurene ikke lykkes? Så vil det formentlig gavne dig at lære sandheden om slankekure…

Sommeren nærmer sig, og hvis du har det på samme måde, som jeg havde det engang, har du måske allerede overvejet (eller er ængsteligt bekymret omkring), hvordan du kan tabe dig lynhurtigt inden bikinisæsonen går i gang.

Måske er du allerede blevet fristet af en af de mange slankekure, som findes derude. 

Det kan også være, at du ikke er hoppet på en decideret slankekur, men i stedet er startet på en såkaldt “livsstilsomlægning” (som i virkeligheden ofte bare er et andet ord for slankekure), som måske alligevel indebærer, at du skal sætte en masse mentale regler og restriktioner omkring mad.

Jeg ved, at det kan være fristende at hoppe på en slankekur eller en restriktiv “livsstilsomlægning”, fordi de ofte giver så mange fantastiske løfter om store resultater på kort tid, men jeg vil alligevel råde dig til at lade være.

LÆS MERE HER >>

Derfor skal du tillade dig selv at trøstespise

trøstespise - Jette Uhre
Når vi ikke tillader os selv at trøstespise, kommer vi ofte til at overspise mere. Det lyder måske underligt, men lad mig forklare, hvad jeg mener…

Trøstespisning giver mening

Vi tror ofte, at når vi søger trøst, ro, nydelse, glæde, tryghed, kærlighed etc. i mad, så er det en “falsk” metode til at opnå gode følelser på, men det er faktisk en kæmpe stor misforståelse. At spise for at opnå gode følelser er hverken forkert eller falsk.

Mad er designet til at give os nydelse og gode følelser som en naturlig del af vores overlevelsesmekanisme. Vi skal være drevet til at spise mad, fordi det sikrer vores overlevelse. Tænk lige over det… det ville jo være temmelig svært at få et barn til at overleve, hvis mad var en væmmelse for barnet at spise.

At mad giver os nydelse og positive følelser er altså en god og naturlig ting – og det er så vigtigt at huske på.

LÆS MERE HER >>

5 overbevisninger der forhindrer dig i at opnå en sund vægt og et balanceret forhold til mad

sund vægt
Når vi vil opnå en sund vægt og et balanceret forhold til mad, har vi det ofte med at fokusere meget på, hvilke handlinger vi skal gøre.

Hvilken kost skal jeg spise?

Hvor meget skal jeg spise?

Hvor meget og hvor ofte skal jeg motionere? etc..

… men vi glemmer ofte at fokusere på det, som faktisk går forud for, at vi kan efterleve de gode handlinger – nemlig vores overbevisninger.

Når jeg hjælper klienter til at opnå et balanceret forholdt til mad, er der især 5 overbevisninger, jeg ofte møder, som forhindrer mange i at opnå de resultater, de ønsker sig;

LÆS MERE HER >>

Vil du have et hurtigt vægttab? Kan det ikke gå hurtigt nok?

hurtigt vægttab - Jette Uhre
Når kvinder starter på et forløb hos mig, oplever jeg ofte, at de har utrolig svært ved at give slip på utålmodigheden omkring at tabe sig. De vil bare have et hurtigt vægttab… og det skal være lige nu… og det kan ikke gå hurtigt nok!

Måske har de allerede indset, at et hurtigt vægttab (og dét at gå på en hurtig slankekur) ikke er en holdbar vej til et varigt vægttab, men de har alligevel enormt svært ved at ryste den indre stræben efter et hurtigt vægttab af sig.

Nå jeg så spørger dem, hvad de tror, at de vil få ud af et hurtigt vægttab, svarer de fleste noget i retningen af:

LÆS MERE HER >>

Derfor skal du tillade dig selv, at spise hvad du vil

Waffle
Som du måske allerede ved, så er et af de vigtigste skridt til at stoppe overspisningsspiralen og få et balanceret forhold til mad først og fremmest, at give slip på slankekursmentaliteten og alle restriktionerne, og i stedet begynde at integrere mere tilladelse omkring mad.

Men når jeg råder klienter til at give slip på restriktionerne, og tillade sig selv at spise, hvad de vil, så oplever jeg ofte, at hele idéen omkring tilladelse bliver misforstået.

Derfor vil jeg gerne forklare, hvad der egentlig menes med, at du skal spise “hvad du vil”, og hvorfor denne strategi er så utrolig effektiv – hvis den altså forstås rigtigt.

LÆS MERE HER >>

Sådan føler du dig godt tilpas i en bikini (uanset din størrelse)

Komfortabel i bikini
For nogle uger siden var min kæreste og jeg på ferie i Grækenland, og for første gang i mange år, lagde jeg mærke til, at jeg ikke havde én eneste bekymring om, at skulle hoppe i min bikini.

IKKE EN ENESTE!!! :-)

Selvom jeg har prædiket imod slankekure i en del år efterhånden, vil jeg faktisk gerne indrømme, at starten af bikinisæsonen alligevel ofte har været det ene tidspunkt på året, hvor jeg stadig kunne finde på at hoppe på en eller anden crazy slankekur.

For det meste har min “craziness” kun varet i et par dage, indtil jeg har fået et ædeflip og endnu engang indset, at det der med slankekure er og bliver en super dårlig idé.

LÆS MERE HER >>

Få motivation til at spise sundt – prøv denne effektive metode

motivation til at spise sundt - Jette Uhre
Har du svært ved at fastholde din motivation til at spise sundt?

Føler du ofte, at forbud, restriktioner og kontrol er dine eneste våben mod usunde spisevaner?

Som du måske ved, så er jeg stor fortaler for, at man ikke sætter restriktioner og forbud omkring mad, men at man tillader sig selv at spise det, man har lyst til.

Dels fordi, at restriktioner og forbud ofte bare virker modsat hensigten og får os til at overspise endnu mere (fordi det vækker vores indre frihedsrebel), men også fordi, at forbud og restriktioner ikke er en holdbar vej til et afslappet, balanceret og sundt forhold til mad.

LÆS MERE HER >>

Er du besat af mad og vægt?

besat af mad
Kan du gætte, hvilket problem folk oftest søger hjælp til, når de kontakter mig?

Måske tænker du; “Duh, Jette – at stoppe med at overspise selvfølgelig!”, men nej, det er det faktisk ikke. Det er det selvfølgelig også, men det er ikke det mest gennemgående ønske. Måske tænker du; “Ahh.. jamen så må det jo være at tabe sig”, men nej. Det er det faktisk heller ikke. Måske tænker du; “Hmm… jamen så må det være, at kunne slippe de drænende bekymringer om kost og vægt og få mere ro og overskud i hovedet” Yes – BINGO! There you have it!

LÆS MERE HER >>

3 tips til at undgå overspisning når du læser til eksamen

3 tips til at undgå overspisning når du læser til eksamen
Det er meget almindeligt at føle mere trang til overspisning, når man læser til eksamen.

Den øgede trang til overspisning sker dels fordi, at man vil dulme stress, dels fordi at spisningen bliver det der “afbræk” eller den der overspringshandling, når tingene bliver udfordrende, og dels fordi at vores hjerne faktisk ofte kræver mere sukker og hvide kulhydrater, når vi laver intensivt hjernearbejde.

I denne lille guide får du 3 tips, som netop kan hjælpe dig til at undgå overspisning, når du læser til eksamen (eller laver andet intensiv hjernearbejde).

LÆS MERE HER >>

8 tips til et positivt kropsbillede

kropsbillede

  • Bekymrer du dig hele tiden om din vægt?
  • Føler du dig trist og skamfuld, når du tænker på din krop?
  • Sammenligner du hele tiden din krop med andres?
  • Kan det at se dig selv i spejlet ødelægge hele din dag?
  • Bruger du ekstremt meget energi på at tænke negative tanker om din krop?
  • Kan du aldrig blive helt tilfreds med din krop, uanset hvordan den ser ud?
  • Er du overbevist om, at alt vil blive lettere, når bare du har fået en mere perfekt krop?

Hvis du kan svare ja på de fleste af disse spørgsmål, så har du formentlig et negativt kropsbillede.

LÆS MERE HER >>

GRATIS GUIDE med tips til mindre overspisning
Luk

GRATIS GUIDE:

13 skridt til mere glæde og mindre overspisning

Lær hvordan du kan opnå et mere balanceret og nydelsesfuldt forhold til mad, din krop og dig selv med 13 konkrete skridt. Få din gratis guide med det samme:

"> ">
.
Når du skriver dig op, tilmelder du dig samtidigt mit gratis nyhedsbrev. Du kan til enhver tid afmelde dig igen.